Ergens midden juni liepen wij op een zaterdag door Amsterdam. In de Leidsestraat stond een lange rij mensen voor een winkel(tje) op een hoek. Dat maakt ons dan heel nieuwsgierig, dus even kijken wat daar zo de moeite waard was! Het bleek de nieuwe Magnum Pleasure Store. Waar je je eigen Magnum-ijsje kunt ontwerpen met tal van verrassende nieuwe toppings. Een geweldig voorbeeld van customizen. Ik schreef er al eerder over en het blijft bij mij tot de verbeelding spreken.
En als je dan eenmaal een onderwerp in het vizier hebt, zie je het overal. Customizen is van trend een vast gegeven geworden. Nagenoeg alles kun je naar je eigen hand zetten, het is bijna een uitgangspunt. En door die keuze mogelijkheden niet altijd gemakkelijk. In het Arsenal (Emirates) Stadium (Londen) werd pas op het allerlaatste moment besloten dat Alexis op het shirt moest komen (en niet de eigen naam). In de M&M store, per definitie al een heksenketel, stond de langste rij voor de ‘personalize’ balie.
Zomertrends
Deze zomer stond ook het turbozwemmen weer helemaal in de belangstelling. Ook een soort vorm van customizen, ik schreef er over in een blog voor de Recron. Andere ‘hot zwemitems’ die langskwamen waren de verdrinkingen en het schoolzwemmen, zwemmen in zee en ‘doggyzwemmen’. Een andere trend was het meedoen aan een challenge. Overal zag je het. Een website lanceer challenge, een intuitiechallenge, een emailmarketingchallenge, de Margriet Zomer Fit Challenge. Als we nu nog 200o meter zwemmen zouden hebben in het zwembad, zouden we dat de 2000 meter challenge gaan noemen. Oké, ik geef het toe, ik deed het zelf ook. En het is me ook goed bevallen. Want ik heb mijn Samen leren zwemmen challenge gehaald. Een persoonlijke uitdaging in zo’n vorm werkt voor mij, dat is inmiddels wel duidelijk.
Op naar de jaarwisseling
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=6ixcMVt7emM&w=420&h=315]Ja, het is echt weer voorbij. Die mooie zomer van 2015. Zo dramatisch als in bovenstaand filmpje was het vandaag niet, maar in de zee springen is er even niet meer bij. Er zijn nog 100 dagen tot 1 januari. Wat een prachtig moment voor een nieuwe challenge.
Over al die zomertrends kan ik van alles schrijven. Tijdens Zomergasten sprak Annejet van der Zijl over het zoeken naar verhalen: ‘ik moet iets uit te zoeken hebben’ en ‘ik zoek mijn eigen vragen uit door te schrijven’. Dat herken ik. Door over onderwerpen te schrijven, ontdek ik, zoek ik uit. Al schrijvend worden verbindingen, overeenkomsten en verschillen tussen mijn interesses helder. Een project begint met een idee. Je start, stapt in. En dan ga je zoeken, aan de slag en kom je ergens.
‘Supporterschallenge’
Ik heb nog even gebrainstormd over challengemogelijkheden, maar het werd al snel duidelijk. Ik word het meest blij van het idee dat ik de komende 100 dagen iedere dag een blog en/of een Facebookbericht ga schrijven. Soms kort, soms lang.
Wil jij ook meedoen aan een challenge? Doe dan mee aan de ‘Supporterschallenge’! Volg mij 100 dagen. Word volger van dit blog en/of like mijn pagina op Facebook. Dan steken we op 1 januari het vuurwerk aan!
Titeke Postma inspireert en vernieuwt. Ze zet je op een originele, creatieve en eigenzinnige manier aan het denken over het leuk(er) maken van bewegen (in water). Zodat bewegers ‘in beweging komen’ en met plezier blijven bewegen.